Bedrijfsbezoek Identity Games


“Poep! Hahaha. Vieze poep! Hihihi.” Gegiechel op de achterbank. De twee zoontjes van de spelletjesbedenker van Identity Games weet meteen: daar moeten we iets mee. Een paar weken later ligt het nieuwe spel al in de winkels: Het Poepspel. Niet alleen in Nederland; all over the world – al heet het in België anders*…

Voor JCI Rotterdam zet Identity Games de deuren wagenwijd open. Op 18 april, in de warme avondzon, presenteren ze zichzelf. Trots op de Rotterdamse roots, inmiddels een speler op wereldniveau.

Wat ze doen? Vooral spellen in opdracht van bedrijven (vanaf 500 stuks): kwartetten voor zorgverleners, Monopoly voor verschillende steden, etc etc. Geen opdracht is te gek. Daarnaast maken ze spellen die ze direct aan speelgoedwinkels verkopen, waarvan JCI het populaire Escape Room The Game uitprobeert:

Het tikken van de klok – nog een hint – “Yes, een code. Huh? De sleutels zitten er niet goed in.” Nog een keer de code proberen te kraken. Eerst de kruiswoordpuzzel oplossen, dan de sudoku. De JCI-hersenen die normaal gesproken meedraaien in de topklasse werd het af en toe teveel. Kraken, puzzelen en bluffen en jawel: alle 5 de teams weten te ontsnappen vóór de bom afgaat. Vette shit.

*In België heet het: Drollenkop. Je weet wel…poep betekent daar net iets anders dan bij ons.